• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Sambla säljavdelning

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
har aldrig ansökt via Sambla men blev idag uppringd av en ”överdrivet trevlig kille” som ”så gärna ville hjälpa just mig” när jag frågade honom om han fick ringa ett NIX anslutet nummer som aldrig varit kund hos Sambla blev han tyst, sen försökte han fråga runt om min lån och ge exempel på hur bra det skulle kunna bli. Då frågade jag om när han skulle berätta att Sambla kommer ta en UC som kan påverka min ekonomi.

Det blev för mycket och det klickade i örat. Proffsigt .... eller inte
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

RobinB

Lånforum.se designer
Poäng: 157
Moderator
Blev medlem
25 September 2015
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
53
Poäng
157
har aldrig ansökt via Sambla men blev idag uppringd av en ”överdrivet trevlig kille” som ”så gärna ville hjälpa just mig” när jag frågade honom om han fick ringa ett NIX anslutet nummer som aldrig varit kund hos Sambla blev han tyst, sen försökte han fråga runt om min lån och ge exempel på hur bra det skulle kunna bli. Då frågade jag om när han skulle berätta att Sambla kommer ta en UC som kan påverka min ekonomi.

Det blev för mycket och det klickade i örat. Proffsigt .... eller inte

När detta har hänt mig (inte specifikt från Sambla dock) så har jag alltid krävt att få veta hur de fått mitt nummer. Kan de inte svara så ber jag att få prata med närmsta chef och sedan där påpekat att jag aldrig vill bli uppringd igen vilket faktiskt har funkat hos 80% av företagen.

Jag har både hemligt nummer OCH ansluten hos NIX så hur de fått mitt nummer är lite av ett mysterium. Gissar att de köper in listor av andra företag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 821
Mottagna reaktioner
7 205
Poäng
4 807
Jag blev uppringd igår! Otroligt envis tjej, jag sa hela tiden att Jag kommer inte att söka ngt via er men hon ville inte lyssna så till slut fick jag bara lägga på.

Verkar som att de kör ngn kampanj nu och ringer folk. Har heller aldrig haft med de att göra. Bara till och blocka numret.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Bisnode köper mitt företag listor av,
För mig det kostar 5 kronor per lead men vid en större upphandling är det kanske billigare.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Sambla är ytterst "aggresiva" just nu... Dom har ringt mig dagligen de senaste veckorna och har även fått brev från dom... :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Är det dom som ringer och tjatar nu? Truecaller har blockerat en massa samtal som det bara står "lån" på
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
Är det dom som ringer och tjatar nu? Truecaller har blockerat en massa samtal som det bara står "lån" på

Förmodligen... Dom har ringt mig de senaste två veckorna, varje dag... & ja e ju bästa lånekunden EVER... eller kanske inte... :oops:
 
G

Groda123457

Gäst
Poäng: 0
När de ringer så börjar de alltid med att fråga om man har några lån eller krediter. Då säger jag alltid bara Nej, jag har inga lån eller krediter. Då brukar det alltid bli knäpptyst i telefonen.. och sen lägger de på. Tips!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp